
Czasami właściciele firm troszczą się o przyciągnięcie dodatkowych klientów bez konieczności wydawania zbyt dużej ilości gotówki.
Praktyką, która pasuje do takich obaw, jest tak zwany e-mail marketing. Jeśli jest to technika, o której niewiele wiesz, czytaj dalej. W kolejnych akapitach znajdziesz kilka podstawowych rad.Rozważ użycie szablonu, który pozwoli każdemu odbiorcy otrzymać spersonalizowaną wiadomość w pozdrowieniu. Ludzie przychylniej reagują na e-maile adresowane do nich osobiście i są mniej skłonni do odrzucenia wiadomości. Ta personalizacja jest łatwa do wykonania i przyczyni się do zacieśnienia relacji z Twoimi klientami.We wszystkich wiadomościach umieszczaj wiele przydatnych informacji. Nie wypełniaj ich tylko informacjami o swoich produktach. Dołącz rzeczy, które naprawdę pomogą Twoim klientom. Dostarcz swoim klientom interesujące artykuły z cennymi informacjami, które nie są zawarte w treści Twojej witryny. Innym pomysłem jest posiadanie ofert specjalnych, które są dostępne tylko za pośrednictwem poczty elektronicznej. Wysyłaj specjalne oferty i życzenia świąteczne i pamiętaj, aby nie tylko wysyłać e-maile, gdy pragniesz czegoś od swoich klientów.Rozważ użycie e-maili tekstowych zamiast intensywnych graficznie e-maili HTML w swojej kampanii. Być może myślisz, że grafika bardziej zaangażuje czytelnika, ale zwykle tak nie jest. Wiele osób nauczyło się dzisiaj usuwać wiadomości e-mail z dużą ilością obrazów, zakładając, że są one spamem. Co więcej, te obrazy często uruchamiają filtry antyspamowe, co oznacza, że Twoja wiadomość nigdy nie zostanie odebrana przez niektóre osoby z Twojej listy e-mailowej!E-mail marketing trwa, a stary dobry biuletyn stał się w dużej mierze przestarzały. Zamiast wysyłać ogólny okólnik dla wszystkich swoich subskrybentów, dołóż starań, aby dostosować e-maile do zainteresowań ich konkretnych odbiorców. Istnieje wiele solidnych programów i usług, które mogą Ci w tym pomóc automatycznie.Aby jak najlepiej wykorzystać każdą wysyłaną wiadomość e-mail, staraj się skoncentrować każdą wiadomość na jednej jasnej, zwięzłej wiadomości. Twoi czytelnicy powinni wiedzieć, co chcesz powiedzieć w ciągu pierwszych kilku sekund po przeczytaniu wiadomości.
Daj im jasne wezwanie do działania, na które mogą łatwo zareagować.Zawsze ograniczaj wysyłkę do osób, które wyraziły na to zgodę.
Jeśli tego nie zrobisz, ludzie mogą Ci nie ufać, a to sprawi, że Twoja firma będzie wyglądać źle. Niektórzy dostawcy usług internetowych umieszczają Cię na czarnej liście, co zaszkodzi Twoim działaniom marketingowym, a ostatecznie Twojej firmie.Nie umieszczaj krytycznych informacji na obrazach podczas wysyłania wiadomości e-mail. Wiele nowych klientów poczty e-mail nie wyświetla obrazów automatycznie. Twoja wiadomość stanie się nieczytelna, jeśli obrazy nie będą wyświetlane poprawnie. Dlatego ważne jest, aby wszystkie istotne informacje były podawane wyłącznie w tekście; wszystkie obrazy, które chcesz dołączyć, powinny mieć opisowe tagi.Użyj właściwej czcionki dla właściwej wiadomości. Twoja czcionka powinna wskazywać na Twój styl i wiadomość e-mail, a nie przekazywać wiadomości, której nie chcesz wysyłać. Wybierz taki, który jest prosty i popularny, a nie taki, który Twoim zdaniem jest naprawdę fajny, ale nie każdy może mieć.Użyj wezwania do działania w swoich e-mailach. Wysyłane e-maile powinny bezpośrednio informować odbiorców, co powinni robić. Postaraj się, aby wszystkie linki były oczywiste i dołącz instrukcje dotyczące ich użycia. Możesz powtórzyć te części zarówno w dolnej, jak i górnej części wiadomości.To, co pracowało dla ciebie wcześniej, może nie zadziałać dla ciebie następnym razem. Dlatego ważne jest, aby zawsze przyglądać się nowym strategiom e-mail marketingu i stale szukać nowych porad. Ucz się od innych w swojej niszy biznesowej i zawsze wypróbuj nowe metody, aby dodać do swojego arsenału tego, co działa w Twojej firmie.Postaraj się, aby wiersze tematu wiadomości e-mail były krótkie. Spróbuj utrzymać je około 60 znaków. W zależności od charakteru Twojej firmy, możesz ujść na sucho z dłuższym, o ile najpierw umieścisz najważniejsze informacje. To powiedziawszy, lepiej dla przeciętnego konsumenta, aby był krótki, słodki i na temat.Oczywiście wszystkie firmy mogą skorzystać z e-mail marketingu, aby przyciągnąć większą liczbę klientów przy znacznie niższych kosztach niż inne rodzaje kampanii. Ponieważ e-mail marketing jest tak tani, tak naprawdę nie ma wymówki, aby z niego nie korzystać. Wykorzystaj to, czego nauczyłeś się w tym artykule i opracuj skuteczną strategię e-mail marketingu!